Четвер, 24.08.2017, 12:40
Городенківська РДА
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Розділи новин
Економіка, фінанси [190]
Соціальний захист [245]
Агропромисловий розвиток [179]
Молодь і спорт [463]
Діти [320]
Релігія, Культура. Туризм [431]
Освіта [289]
Місцеве самоврядування [57]
Оперативна інформація управління з питань надзвичайних ситуацій [267]
Правопорядок, оборонна та мобілізац [69]
Суспільно-політична ситуація, євроінтеграційні процеси, співпраця з м.Бжег (Польща) [658]
Місцеві ЗМІ [19]
Охорона здоров'я [58]
Статистика інформує [559]
Пенсійне забезпечення [123]
Управління юстиції інформує [182]
Інвестиції та інвестиційні проекти [18]
Державна податкова інспекція [334]
РЦСССДМ [195]
Нормативно-правові акти [9]
Нормативно-правові акти, що належать до компетенції РДА, акти індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийняті розпорядником, проекти рішень, що підлягають обговоренню
Відомості про взаємодію з громадською радою та її діяльністю [16]
Звернення громадян [26]
Сектор інформаційної діяльності та комунікації з громадскістю [817]
Державний реєстр виборців [5]
Центр зайнятості [54]
Архів [1]
Архітектура та містобудування [7]
Відомості про проведення консультацій з громадськістю [2]
Відомості про проведення консультацій з громадськістю, громадської експертизи та врахування громадської думки
Громадська експертиза та обговорення [5]
Виконання Закону України "Про очищення влади" [20]
Обговорення змін до Конституції України щодо децентралізації влади [4]
Надання громадянам і юридичним особам інформаційних послуг загального призначення [1]
Виконання місцевого бюджету [10]
Відомості про проведення закупівлі товарів (робіт, послуг) за державні кошти [3]
Інформаційні ресурси з питань, що належать до компетенції РДА [1]
Цільовві програми у відповідній сфері [1]
Регуляторна діяльність [2]
Регуляторна діяльність: плани підготовки регуляторних актів; повідомлення про оприлюднення та проекти регуляторних актів; звіти про відстеження результативності; реєстр регулярних актів
Порядок складання, подання запиту на інформацію, оскарження рішень розпорядників інформації [1]
Порядок складання, подання запиту на інформацію, оскарження рішень розпорядників інформації, дій чи бездіяльності, зразки документів та інших матеріалів, необхідних для звернення громадян чи органу
Відомості про сплату місцевих податків і зборів, комунальних платежів [1]
Відомості про сплату місцевих податків і зборів, комунальних платежів. у тому числі тарифи та пільги окремим групам платників, розрахунки юридичних і фізичних осіб з бюджетом відповідного рівня
Місія, функції, повноваження, основні завдання та нормативно-правові засади діяльності [1]
Місцезнаходження органу, його управлінь, відділів та інших структурних підрозділів [1]
Місцезнаходження органу, його управлінь, відділів та інших структурних підрозділів (поштові адреси, номери телефонів, факсів, адреси електронної пошти та веб-сайтів)
Порядок оскарження прийнятих рішень [1]
Основні функції структурних підрозділів [1]
Основні функції структурних підрозділів, а також прізвища, імена, по батькові, номери телефонів, адреси електронної пошти їх керівників
Прізвище, ім’я та по батькові, службові номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти керівника [1]
Прізвище, ім’я та по батькові, службові номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти керівника органу та його заступників
Адреса електронної пошти структурного підрозділу, відповідального за приймання [1]
Адреса електронної пошти структурного підрозділу, відповідального за приймання і реєстрацію вхідної кореспонденції
Територіальні органи [0]
Розташування місць, де надаються необхідні запитувачам форми і бланки установ [1]
Соціально-економічний розвиток регіону [0]
Показники розрахунків за енергоносії [2]
Антикорупційна діяльність [0]
Інформація про систему обліку, види інформації, яку зберігає розпорядник [1]
Головна » 2016 » Червень » 23 » Городенківське відділення Тисменицької ОДПІ інформує
Городенківське відділення Тисменицької ОДПІ інформує
13:08

Особливості застосування штрафу до податкових агентів, відповідальних за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) військового збору

 Відповідно до Податкового кодексу України відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) військового збору до бюджету є особи, визначені у ст. 171 Податкового кодексу України, тобто роботодавець, який виплачує доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податку.

 Податковим кодексом України передбачено, що неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов’язань платника податку та/або до зміни платника податку тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень.

 Водночас передбачені цим пунктом штрафи не застосовуються, якщо недостовірні відомості або помилки у податковій звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, виникли у зв’язку з виконанням податковим агентом вимог п. 169.4 ст. 169 Податкового кодексу України та були виправлені відповідно до вимог ст. 50 Податкового кодексу України.


 Відповідно до п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених строків погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

 Притягнення до фінансової відповідальності платників податків за порушення законів з питань оподаткування, іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не звільняє їх посадових осіб за наявності відповідних підстав від притягнення до адміністративної або кримінальної відповідальності.

 Статтею 163 прим. 4 Кодексу про адміністративні правопорушення визначено, що неутримання або неперерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб при виплаті фізичній особі доходів, перерахування податку на доходи фізичних осіб за рахунок коштів підприємств, установ і організацій (крім випадків, коли таке перерахування дозволено законодавством), неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян, тягне за собою попередження або накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян-суб’єктів підприємницької діяльності у розмірі від двох до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян-суб’єктів підприємницької діяльності у розмірі від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 Відтак при самостійному виправленні помилки щодо нарахованої (сплаченої) суми військового збору, що збільшує суми податкових зобов’язань, до податкових агентів застосовується відповідальність у вигляді штрафу, пені та адміністративна відповідальність. Водночас, якщо виправлення помилки зменшує суми податкових зобов’язань, то до податкових агентів застосовується відповідальність лише у вигляді штрафу.


Важливо: звільнення від оподаткування пенсій

Верховною радою України 2 червня 2016 року прийнято Закон України про внесення змін до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування пенсій №1411, який набере чинності з 1 липня 2016 року.

 Цим Законом збільшено неоподатковуваний розмір пенсій (включаючи суму її індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, отримуваних платником податку з Пенсійного фонду України чи бюджету згідно із законом. Такий неоподатковуваний розмір встановлено на рівні десяти розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (у розрахунку на місяць), встановленого на 1 січня звітного податкового року (у 2016 році ця сума становить 10740 грн). Тобто з 1 липня цього року якщо розмір пенсії не перевищуватиме 10740 грн, вона взагалі не буде оподатковуватися. Оподаткуванню підлягатиме лише перевищення розміру пенсії понад 10740 грн. (підпункт 164.2.19 пункту 164.2 статті 164 Податкового кодексу України)

 Слід відмітити, що до пенсій, призначених учасникам бойових дій, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" положення цього підпункту не застосовується. Тобто, від оподаткування пенсійних виплат звільнятимуться такі соціально вразливі категорії осіб похилого віку як інваліди, ветерани війни, «чорнобильці», шахтарі, науковці, військові та інші.

 Наголошуємо, що на підставі підпункту 1.7 пункту 161 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу з набранням чинності цим Законом пенсії у зазначеному розмірі не підлягатимуть оподаткуванню також військовим збором. Відповідно, у разі перевищення пенсії понад встановлений розмір, буде тільки перевищення оподатковуватися військовим збором за ставкою 1,5%.

 Також цим Законом внесено зміни до пункту 167.4 статті 167 Податкового кодексу, якими змінено з 15% на 18% ставку оподаткування податком на доходи фізичних осіб яка буде застосовуватися до перевищення суми пенсії (включаючи суму її індексації, нараховану відповідно до закону), щомісячного довічного грошового утримання, визначеної у пункті 164.2 статті 164 Податкового кодексу. Тобто з 1 липня 2016 року перевищення пенсійних виплат понад встановлений розмір (у поточному році – понад 10740 грн) буде оподатковуватися податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18%.

Як отримати податкову знижку у 2016 році

 Фізичні особи, які не є суб’єктами господарювання, можуть скористатися правом на податкову знижку. Вони можуть зменшити свій загальний річний оподаткований дохід у вигляді заробітної плати на певну суму витрат. Зокрема, витрати на сплату процентів за іпотечним кредитом, на оплату вартості свого навчання та/або вартість навчання члена сім’ї першого ступеня споріднення, який не отримує зарплату, на сплату страхового внеску за договором довгострокового страхування життя, втрати на штучне запліднення, витрати на усиновлення, на переобладнання транспортного засобу для роботи на альтернативних видах палива (біопаливо), витрати щодо придбання або будівництва житла та ін.

 Слід відмітити, що такі витрати повинні бути документально підтверджені. Крім того, Податковим кодексом установлено обмеження щодо не перевищення сум нарахованої платником податку податкової знижки понад суму загального оподатковуваного доходу платника, одержаного протягом року як заробітна плата.

 Зауважимо, що для отримання податкової знижки платник податків повинен подати за підсумками 2015 року декларацію про майновий стан і доходи. Слід відмітити, що наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015року № 859 затверджено нову форму податкової декларації про майновий стан та доходи. При цьому спеціальний додаток до декларації (як було раніше) заповнювати не потрібно. Адже сама оновлена форма декларація містить відповідний розділ (розд. ІІІ). Тому платник податків у рядку 13 декларації повинен зробити позначку «Х» напроти категорії витрат, які включаються до податкової знижки, а також відобразити:

 - загальну суму фактичних витрат, здійснених протягом звітного року (ряд. 13);

 - заробітну плату за рік, яка є базою обкладення податком на доходи фізичних осіб, тобто суму, зменшену на утриманий єдиний внесок та податкову соціальну пільгу, за її наявності (ряд. 15);

 - суму (вартість) витрат, дозволену для включення до податкової знижки (ряд. 16). При цьому загальна сума податкової знижки не може перевищувати зарплату, зазначену у рядку 15;

 - суму ПДФО, на яку зменшуються податкові зобов’язання із цього податку у зв’язку з реалізацією права платників податків на ПЗ.

  Оригінали підтвердних документів не подаються до органу ДФС, проте їх треба зберігати протягом строку, достатнього для проведення перевірки правильності нарахування ПЗ (до кінця року). При цьому, для прискорення проведення такої перевірки, рекомендуємо разом з декларацією подати підтвердні документи, зокрема довідку, в якій, крім загальної інформації про фізичну особу (ПІБ, реєстраційний номер облікової картки, період роботи), зазначається обов’язково наступна інформація:

 - сума нарахованого оподатковуваного доходу (помісячно та загальною сумою);

 - розмір та сума податкової соціальної пільги;

 - сума нарахованого та утриманого єдиного соціального внеску;

 - сума нарахованого та утриманого податку на доходи фізичних осіб та військового збору.

 Нагадуємо, що подавати декларацію про майновий стан і доходи з метою отримання податкової знижки можна до кінця року.

 Порядок надання та перелік витрат, дозволений для включення до податкової знижки визначено статтею 166 розділу IV ПКУ.


Про укладення з фізичними особами договорів цивільно-правового характеру фіскальні органи не повідомляються

 До початку роботи працівника за укладеним трудовим договором власник підприємства, установи, організації або фізична особа повинна подати до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування повідомлення про прийняття такого працівника на роботу.

 Форма повідомлення про прийняття працівника на роботу за трудовим договором затверджена  постановою КМУ від 17.06.2015 р. № 413.

 При цьому повідомлення про дату початку дії укладених договорів цивільно-правового характеру з фізичними особами до органів фіскальної служби не подається.

Платник податку на прибуток, який визначає різниці, при здійсненні благодійної діяльності коригує фінансовий результат


 Об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток, який визначається шляхом коригування фінансового результату до оподаткування, визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до П(С)БО, на різниці, які виникають відповідно до положень Податкового кодексу.

 Фінансовий результат звітного періоду збільшується на суму коштів або вартість товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного року неприбутковим організаціям, у розмірі, що перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.

 Отже, в бухгалтерському обліку вся вартість благодійної допомоги неприбутковій організації відобразиться у складі витрат в періоді їх понесення, але при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток, бухгалтерський фінансовий результат відкоригується на суму допомоги, яка перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.

 При цьому, тимчасово, на період проведення антитерористичної операції, зазначені коригування не проводяться, починаючи з 1 січня 2015 року, якщо передаються кошти та/або спеціальні засоби індивідуального захисту, лікарські засоби та медичні вироби, продукти харчування, предмети речового забезпечення, а також інші товари, виконані роботи, і послуги за переліком, що визначається КМУ, які добровільно перераховані (передані) Збройним Силам України, Національній гвардії України, іншим військовим формуванням, військовим частинам, для потреб АТО.

 Зазначені норми передбачені пп. 134.1.1 ст. 134, пп. 140.5.9 ст. 140 та п. 33 підр. 4 розділу XX Податкового кодексу України.

Платники єдиного податку 1-3 груп можуть продавати паливно-мастильні матеріали тільки в ємностях до 20 літрів


 Не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп юридичні особи та фізичні особи - підприємці, які здійснюють виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов'язаної з роздрібним продажем пива та столових вин).

 До підакцизних товарів належать, зокрема, нафтопродукти, скраплений газ, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, паливо моторне альтернативне; автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, транспортні засоби для перевезення вантажів.

 Отже, платники єдиного податку першої - третьої груп мають право здійснювати продаж паливно-мастильних матеріалів тільки в ємностях до 20 літрів.

 До підакцизних товарів належать: - спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво; - тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну; - пальне; - автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, транспортні засоби для перевезення вантажів; - електрична енергія.

 Зазначена норма передбачена пп. 291.5.1 ст. 291 та п. 215.1 ст. 215 Податкового кодексу України.

ДФС пропонує платникам податків використовувати електронний сервіс ЗІР


З початку поточного року платники податків майже 1,5 млн разів скористались інформацією, якою наповнено «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (ЗІР), що на 34,2 % більше, ніж у січні – травні 2015 року.


«ЗІР - це «живий» інформаційний ресурс, який оновлюється щоденно та містить понад 14 тис. запитань-відповідей, більше 700 письмових консультацій, майже 900 нормативних документів та інформаційних матеріалів з питань оподаткування, митної справи та іншого законодавства контроль за додержанням якого покладено на ДФС», - зазначив директор Інформаційно-довідкового департаменту ДФС Іван Романов.


Так, за його словами, протягом січня – травня 2016 року, у зв’язку зі зміною законодавства, обмежено термін дії по 1 131 запитанню-відповіді та внесено 936 нових редакцій запитань-відповідей.

Загальнодоступним інформаційно-довідковим ресурсом скористатись можна у будь-який зручний час через офіційний веб-портал ДФС (вкладка «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» на рухомому рядку головної сторінки офіційного веб-порталу) або зазначивши повну назву ЗІР в пошуковій системі Інтернет мережі.

За допомогою ЗІР платники податків мають можливість оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із:

відповідями на запитання, в тому числі з якими найчастіше звертаються суб’єкти господарювання та громадяни до ДФС (розділи «Актуальні запитання», «Запитання-відповіді з Бази знань» та «Письмові консультації»);

нормативно-правовими, розпорядчими документами та іншою довідковою інформацією,термінами подання звітності та сплати податків і зборів (розділи «Нормативні та інформаційні документи», «Останні зміни в законодавстві», «Необхідно знати»). Разом з цим, розділ «Інтерактивна мапа» дозволяє користуватися можливістю покрокового пошуку інформаціїза напрямами «Митна справа», «Єдиний соціальний внесок» та «ПДФО».

Крім того, користувачі мережі Інтернет можуть використовувати ЗІР у якості комутатора зв’язку з оператором Контакт-центру ДФС, а саме: на сторінці в розділі ЗІР «Контакт-центр ДФС» розташовано номер телефону: «0-800-501-007», при натисканні на який в комунікаційних пристроях (телефон, планшет) або комп’ютерах, відбувається з’єднання з IVR Контакт-центру ДФС.

ДФС пропонує суб’єктам господарювання та громадянам ознайомитись з функціоналом ЗІР і використовувати його для самостійної орієнтації в інформаційному просторі вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на органи ДФС.

Скільки податкових накладних за щоденними підсумками операцій повинен скласти платник, якщо розрахунки за поставлені товари проводяться через касу, платіжний пристрій?

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) у встановлений ПКУ термін.

Відповідно до п. 201.4 ст. 201 ПКУ податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції), зокрема, у разі здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника).

Відповідно до п. 1 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 (далі – Порядок № 1307), податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку у контролюючому органі та якій присвоєно індивідуальний

Порядком № 1307 не заборонено складати окремі податкові накладні при проведенні протягом дня розрахунків через касу/РРО або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника).

Платник податку може прийняти рішення щодо складання податкових накладних за щоденними підсумками операцій з постачання товарів/послуг, оплата за які здійснена протягом дня через касу/РРО або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника), якщо на ці операції не була складена окрема податкова накладна, а саме:

складати окремі податкові накладні за щоденними підсумками операцій за показниками кожного з таких РРО чи платіжний пристрій;

складати одну податкову накладну за щоденними підсумками операцій за показниками усіх РРО чи платіжних пристроїв.

 

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 101.17).

Коли реєстрація платником ПДВ обов'язкова

 Якщо особа постачає товари або послуги на митній території України, які підлягають оподаткуванню ПДВ та загальний обсяг яких протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн. гривень, то така особа зобов'язана подати до органу ДФС за своїм місцезнаходженням Заяву за ф. № 1-ПДВ та зареєструватись як платник ПДВ в обов'язковому порядку.

 

 До загального обсягу операцій для цілей реєстрації особи як платника ПДВ належать операції, що підлягають оподаткуванню за ставками 20%, 7%, 0% та звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ. При цьому при обрахунку загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг не включається обсяг операцій, що не є об'єктом оподаткування ПДВ

 При цьому  будь-яка особа, яка підлягає обов'язковій реєстрації як платник ПДВ та не подала до контролюючого органу заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника ПДВ без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування податку.

Особливості застосування штрафу до податкових агентів, відповідальних за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) військового збору

 Відповідно до Податкового кодексу України відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) військового збору до бюджету є особи, визначені у ст. 171 Податкового кодексу України, тобто роботодавець, який виплачує доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податку.

 Податковим кодексом України передбачено, що неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов’язань платника податку та/або до зміни платника податку тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень.

 Водночас передбачені цим пунктом штрафи не застосовуються, якщо недостовірні відомості або помилки у податковій звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, виникли у зв’язку з виконанням податковим агентом вимог п. 169.4 ст. 169 Податкового кодексу України та були виправлені відповідно до вимог ст. 50 Податкового кодексу України.
 Відповідно до п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених строків погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

 Притягнення до фінансової відповідальності платників податків за порушення законів з питань оподаткування, іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не звільняє їх посадових осіб за наявності відповідних підстав від притягнення до адміністративної або кримінальної відповідальності.

 Статтею 163 прим. 4 Кодексу про адміністративні правопорушення визначено, що неутримання або неперерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб при виплаті фізичній особі доходів, перерахування податку на доходи фізичних осіб за рахунок коштів підприємств, установ і організацій (крім випадків, коли таке перерахування дозволено законодавством), неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян, тягне за собою попередження або накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян-суб’єктів підприємницької діяльності у розмірі від двох до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян-суб’єктів підприємницької діяльності у розмірі від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 Відтак при самостійному виправленні помилки щодо нарахованої (сплаченої) суми військового збору, що збільшує суми податкових зобов’язань, до податкових агентів застосовується відповідальність у вигляді штрафу, пені та адміністративна відповідальність. Водночас, якщо виправлення помилки зменшує суми податкових зобов’язань, то до податкових агентів застосовується відповідальність лише у вигляді штрафу.


Важливо: звільнення від оподаткування пенсій

Верховною радою України 2 червня 2016 року прийнято Закон України про внесення змін до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування пенсій №1411, який набере чинності з 1 липня 2016 року.

 Цим Законом збільшено неоподатковуваний розмір пенсій (включаючи суму її індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, отримуваних платником податку з Пенсійного фонду України чи бюджету згідно із законом. Такий неоподатковуваний розмір встановлено на рівні десяти розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (у розрахунку на місяць), встановленого на 1 січня звітного податкового року (у 2016 році ця сума становить 10740 грн). Тобто з 1 липня цього року якщо розмір пенсії не перевищуватиме 10740 грн, вона взагалі не буде оподатковуватися. Оподаткуванню підлягатиме лише перевищення розміру пенсії понад 10740 грн. (підпункт 164.2.19 пункту 164.2 статті 164 Податкового кодексу України)

 Слід відмітити, що до пенсій, призначених учасникам бойових дій, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" положення цього підпункту не застосовується. Тобто, від оподаткування пенсійних виплат звільнятимуться такі соціально вразливі категорії осіб похилого віку як інваліди, ветерани війни, «чорнобильці», шахтарі, науковці, військові та інші.

 Наголошуємо, що на підставі підпункту 1.7 пункту 161 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу з набранням чинності цим Законом пенсії у зазначеному розмірі не підлягатимуть оподаткуванню також військовим збором. Відповідно, у разі перевищення пенсії понад встановлений розмір, буде тільки перевищення оподатковуватися військовим збором за ставкою 1,5%.

 Також цим Законом внесено зміни до пункту 167.4 статті 167 Податкового кодексу, якими змінено з 15% на 18% ставку оподаткування податком на доходи фізичних осіб яка буде застосовуватися до перевищення суми пенсії (включаючи суму її індексації, нараховану відповідно до закону), щомісячного довічного грошового утримання, визначеної у пункті 164.2 статті 164 Податкового кодексу. Тобто з 1 липня 2016 року перевищення пенсійних виплат понад встановлений розмір (у поточному році – понад 10740 грн) буде оподатковуватися податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18%.

Як отримати податкову знижку у 2016 році

 Фізичні особи, які не є суб’єктами господарювання, можуть скористатися правом на податкову знижку. Вони можуть зменшити свій загальний річний оподаткований дохід у вигляді заробітної плати на певну суму витрат. Зокрема, витрати на сплату процентів за іпотечним кредитом, на оплату вартості свого навчання та/або вартість навчання члена сім’ї першого ступеня споріднення, який не отримує зарплату, на сплату страхового внеску за договором довгострокового страхування життя, втрати на штучне запліднення, витрати на усиновлення, на переобладнання транспортного засобу для роботи на альтернативних видах палива (біопаливо), витрати щодо придбання або будівництва житла та ін.

 Слід відмітити, що такі витрати повинні бути документально підтверджені. Крім того, Податковим кодексом установлено обмеження щодо не перевищення сум нарахованої платником податку податкової знижки понад суму загального оподатковуваного доходу платника, одержаного протягом року як заробітна плата.

 Зауважимо, що для отримання податкової знижки платник податків повинен подати за підсумками 2015 року декларацію про майновий стан і доходи. Слід відмітити, що наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015року № 859 затверджено нову форму податкової декларації про майновий стан та доходи. При цьому спеціальний додаток до декларації (як було раніше) заповнювати не потрібно. Адже сама оновлена форма декларація містить відповідний розділ (розд. ІІІ). Тому платник податків у рядку 13 декларації повинен зробити позначку «Х» напроти категорії витрат, які включаються до податкової знижки, а також відобразити:

 - загальну суму фактичних витрат, здійснених протягом звітного року (ряд. 13);

 - заробітну плату за рік, яка є базою обкладення податком на доходи фізичних осіб, тобто суму, зменшену на утриманий єдиний внесок та податкову соціальну пільгу, за її наявності (ряд. 15);

 - суму (вартість) витрат, дозволену для включення до податкової знижки (ряд. 16). При цьому загальна сума податкової знижки не може перевищувати зарплату, зазначену у рядку 15;

 - суму ПДФО, на яку зменшуються податкові зобов’язання із цього податку у зв’язку з реалізацією права платників податків на ПЗ.

  Оригінали підтвердних документів не подаються до органу ДФС, проте їх треба зберігати протягом строку, достатнього для проведення перевірки правильності нарахування ПЗ (до кінця року). При цьому, для прискорення проведення такої перевірки, рекомендуємо разом з декларацією подати підтвердні документи, зокрема довідку, в якій, крім загальної інформації про фізичну особу (ПІБ, реєстраційний номер облікової картки, період роботи), зазначається обов’язково наступна інформація:

 - сума нарахованого оподатковуваного доходу (помісячно та загальною сумою);

 - розмір та сума податкової соціальної пільги;

 - сума нарахованого та утриманого єдиного соціального внеску;

 - сума нарахованого та утриманого податку на доходи фізичних осіб та військового збору.

 Нагадуємо, що подавати декларацію про майновий стан і доходи з метою отримання податкової знижки можна до кінця року.

 Порядок надання та перелік витрат, дозволений для включення до податкової знижки визначено статтею 166 розділу IV ПКУ.


Про укладення з фізичними особами договорів цивільно-правового характеру фіскальні органи не повідомляються

 До початку роботи працівника за укладеним трудовим договором власник підприємства, установи, організації або фізична особа повинна подати до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування повідомлення про прийняття такого працівника на роботу.

 Форма повідомлення про прийняття працівника на роботу за трудовим договором затверджена  постановою КМУ від 17.06.2015 р. № 413.

 При цьому повідомлення про дату початку дії укладених договорів цивільно-правового характеру з фізичними особами до органів фіскальної служби не подається.

Платник податку на прибуток, який визначає різниці, при здійсненні благодійної діяльності коригує фінансовий результат


 Об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток, який визначається шляхом коригування фінансового результату до оподаткування, визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до П(С)БО, на різниці, які виникають відповідно до положень Податкового кодексу.

 Фінансовий результат звітного періоду збільшується на суму коштів або вартість товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного року неприбутковим організаціям, у розмірі, що перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.

 Отже, в бухгалтерському обліку вся вартість благодійної допомоги неприбутковій організації відобразиться у складі витрат в періоді їх понесення, але при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток, бухгалтерський фінансовий результат відкоригується на суму допомоги, яка перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.

 При цьому, тимчасово, на період проведення антитерористичної операції, зазначені коригування не проводяться, починаючи з 1 січня 2015 року, якщо передаються кошти та/або спеціальні засоби індивідуального захисту, лікарські засоби та медичні вироби, продукти харчування, предмети речового забезпечення, а також інші товари, виконані роботи, і послуги за переліком, що визначається КМУ, які добровільно перераховані (передані) Збройним Силам України, Національній гвардії України, іншим військовим формуванням, військовим частинам, для потреб АТО.

 Зазначені норми передбачені пп. 134.1.1 ст. 134, пп. 140.5.9 ст. 140 та п. 33 підр. 4 розділу XX Податкового кодексу України.

Платники єдиного податку 1-3 груп можуть продавати паливно-мастильні матеріали тільки в ємностях до 20 літрів


 Не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп юридичні особи та фізичні особи - підприємці, які здійснюють виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов'язаної з роздрібним продажем пива та столових вин).

 До підакцизних товарів належать, зокрема, нафтопродукти, скраплений газ, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, паливо моторне альтернативне; автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, транспортні засоби для перевезення вантажів.

 Отже, платники єдиного податку першої - третьої груп мають право здійснювати продаж паливно-мастильних матеріалів тільки в ємностях до 20 літрів.

 До підакцизних товарів належать: - спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво; - тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну; - пальне; - автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, транспортні засоби для перевезення вантажів; - електрична енергія.

 Зазначена норма передбачена пп. 291.5.1 ст. 291 та п. 215.1 ст. 215 Податкового кодексу України.

ДФС пропонує платникам податків використовувати електронний сервіс ЗІР


З початку поточного року платники податків майже 1,5 млн разів скористались інформацією, якою наповнено «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (ЗІР), що на 34,2 % більше, ніж у січні – травні 2015 року.


«ЗІР - це «живий» інформаційний ресурс, який оновлюється щоденно та містить понад 14 тис. запитань-відповідей, більше 700 письмових консультацій, майже 900 нормативних документів та інформаційних матеріалів з питань оподаткування, митної справи та іншого законодавства контроль за додержанням якого покладено на ДФС», - зазначив директор Інформаційно-довідкового департаменту ДФС Іван Романов.


Так, за його словами, протягом січня – травня 2016 року, у зв’язку зі зміною законодавства, обмежено термін дії по 1 131 запитанню-відповіді та внесено 936 нових редакцій запитань-відповідей.

Загальнодоступним інформаційно-довідковим ресурсом скористатись можна у будь-який зручний час через офіційний веб-портал ДФС (вкладка «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» на рухомому рядку головної сторінки офіційного веб-порталу) або зазначивши повну назву ЗІР в пошуковій системі Інтернет мережі.

За допомогою ЗІР платники податків мають можливість оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись із:

відповідями на запитання, в тому числі з якими найчастіше звертаються суб’єкти господарювання та громадяни до ДФС (розділи «Актуальні запитання», «Запитання-відповіді з Бази знань» та «Письмові консультації»);

нормативно-правовими, розпорядчими документами та іншою довідковою інформацією,термінами подання звітності та сплати податків і зборів (розділи «Нормативні та інформаційні документи», «Останні зміни в законодавстві», «Необхідно знати»). Разом з цим, розділ «Інтерактивна мапа» дозволяє користуватися можливістю покрокового пошуку інформаціїза напрямами «Митна справа», «Єдиний соціальний внесок» та «ПДФО».

Крім того, користувачі мережі Інтернет можуть використовувати ЗІР у якості комутатора зв’язку з оператором Контакт-центру ДФС, а саме: на сторінці в розділі ЗІР «Контакт-центр ДФС» розташовано номер телефону: «0-800-501-007», при натисканні на який в комунікаційних пристроях (телефон, планшет) або комп’ютерах, відбувається з’єднання з IVR Контакт-центру ДФС.

ДФС пропонує суб’єктам господарювання та громадянам ознайомитись з функціоналом ЗІР і використовувати його для самостійної орієнтації в інформаційному просторі вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на органи ДФС.

Скільки податкових накладних за щоденними підсумками операцій повинен скласти платник, якщо розрахунки за поставлені товари проводяться через касу, платіжний пристрій?

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) у встановлений ПКУ термін.

Відповідно до п. 201.4 ст. 201 ПКУ податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції), зокрема, у разі здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника).

Відповідно до п. 1 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 (далі – Порядок № 1307), податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку у контролюючому органі та якій присвоєно індивідуальний

Порядком № 1307 не заборонено складати окремі податкові накладні при проведенні протягом дня розрахунків через касу/РРО або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника).

Платник податку може прийняти рішення щодо складання податкових накладних за щоденними підсумками операцій з постачання товарів/послуг, оплата за які здійснена протягом дня через касу/РРО або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника), якщо на ці операції не була складена окрема податкова накладна, а саме:

складати окремі податкові накладні за щоденними підсумками операцій за показниками кожного з таких РРО чи платіжний пристрій;

складати одну податкову накладну за щоденними підсумками операцій за показниками усіх РРО чи платіжних пристроїв.

 

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 101.17).

 

Коли реєстрація платником ПДВ обов'язкова

23.06.2016

 Якщо особа постачає товари або послуги на митній території України, які підлягають оподаткуванню ПДВ та загальний обсяг яких протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн. гривень, то така особа зобов'язана подати до органу ДФС за своїм місцезнаходженням Заяву за ф. № 1-ПДВ та зареєструватись як платник ПДВ в обов'язковому порядку.

 

 До загального обсягу операцій для цілей реєстрації особи як платника ПДВ належать операції, що підлягають оподаткуванню за ставками 20%, 7%, 0% та звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ. При цьому при обрахунку загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг не включається обсяг операцій, що не є об'єктом оподаткування ПДВ.

 

 При цьому  будь-яка особа, яка підлягає обов'язковій реєстрації як платник ПДВ та не подала до контролюючого органу заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника ПДВ без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування податку.

 

 

 

Категорія: Державна податкова інспекція | Переглядів: 91 | Додав: Russell
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Календар новин
«  Червень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Пошук
Друзі сайту
Карта захисних споруд
цивільного захисту




Українське національне інформаційне агенство
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2017Хостинг від uCoz